U bevindt zich hier: Homepagina > Actualiteit
28 maart 2024
25 maart 2024
12 oktober 2023
24 maart 2023
21 maart 2023
De jeugdbeweging is de perfecte gelegenheid om even terug te gaan naar de basis, waar avontuur en vriendschap centraal staan. Een dag de telefoons uitschakelen, sociale media vergeten en de echte wereld verkennen? Het is…
In 2022 registreerde de Ombudsdienst 130 klachten over mobiel verbruik die buiten de Europese Economische Ruimte werd aangerekend. Voorbeeld: “Tijdens een reis naar Italië reed ik door Zwitserland. Ik gebruikte mijn telefoon niet terwijl ik…
Meneer K. uit Brussel contacteerde de Ombudsdienst, nadat hij verschillende beledigende berichten op zijn smartphone had ontvangen. Na onderzoek van het inkomend verkeer, kon de persoon die vermoedelijk verantwoordelijk was voor deze intimidatie worden geïdentificeerd.…
Ook de Ombudsdienst voor Telecommunicatie zegt #hierniet wanneer het aankomt om haatdragende reacties op sociale media of andere online platformen.
Glasvezel is aan een opmars bezig. Vele grote spelers zijn actief betrokken in de uitrol van glasvezel op Belgisch niveau. De Ombudsdienst constateert ook een toename van het aantal klachten rond dit thema. Of het…
Van 13 maart 2023 tot en met 17 maart is het “Week van de Consument”. Dat betekent dat we extra aandacht besteden aan jouw rechten als consumenten. Als consument heb je namelijk recht op correcte…
Phishing blijft een groeiende plaag. Volgens het BIPT werden vorig jaar 1,5 miljoen verdachte URL's geïdentificeerd. http://www.ombudsmantelecom.be/
Ook de Ombudsdienst voor Telecommunicatie zegt #hierniet wanneer het aankomt om haatdragende reacties op sociale media of andere online platformen. https://hierniet.be/