U bevindt zich hier: Homepagina > Actualiteit > Ons Jaarverslag 2023 is er!
25 maart 2024
Vorige week publiceerde de Ombudsdienst voor telecommunicatie haar jaarverslag van 2023.
Hierbij vestigen we de aandacht op een uitzonderlijke stijging van het aantal klachten met ongeveer 65% ten opzichte van 2022. Na verschillende jaren van daling komt de teller van het totale aantal geschillen dat vorig jaar is ingediend op 17.413, het hoogste aantal sinds 2015.
Naast deze stijging identificeert de Ombudsdienst verschillende problemen die in 2023 een impact hebben gehad op de gebruikers en worden enkele aanbevelingen in zijn jaarverslag toegelicht. De klachten hadden betrekking op een breed spectrum van de contractuele relatie tussen een gebruiker en de operator, en omvatten kwesties als onder meer de activering van diensten, de facturering, de klantendienst en niet-uitgevoerde verzoeken tot opzeg.
In 2023 kreeg de Ombudsdienst te maken met een aanzienlijke stijging van de klachten over de klantendienst en diverse defecten en storingen.
Er werden iets meer dan 2.500 klachten ingediend over problemen met de klantendienst. Deze klachten betreffen met name de toegankelijkheid van de operatoren (lange wachttijden) en het gebrek aan communicatiemiddelen om hen te bereiken.
De digitale versie van ons jaarverslag kan u hier terugvinden: https://rapportannuel.mediateurtelecom.be/nl/